olcsai444
Asztfaltrajzok
hoeses
unnepitémanap
nevelotestulet
szalmabála

Híreink

Tanulóink és a digitális kompetencia

Iskolánkban kiemelt feladatként szerepel az idegen nyelvek oktatása mellett az informatika. Diákjaink informatikaórákon és szakköri keretek között tanulhatják a tárgyat. Emellett más szaktárgyi órán is megjelennek az infokommunikációs eszközökkel támogatott oktatási formák, színesítve a tanítás-tanulás folyamatát és fejlesztve ezzel tanulóink digitális kompetenciáját.
A matematika, a szövegértés, a természettudományos, majd az idegen nyelvi kompetenciamérés mellett tanulóink digitális kompetenciáját is megpróbáltuk megítélni egy saját magunk által készített mérőeszközzel.
Szerettünk volna egy általános képet kapni arról, milyen szinten állnak diákjaink, tudják-e helyesen használni az okos eszközöket, be tudják-e vonni ezeket a saját tanulási folyamatukba az eredményesség elősegítése érdekében, tudják-e helyesen használni az élet különböző területein.
Tanulóinkat arra kértük, hogy oldjanak meg egy tesztet, természetesen számítógéppel (google űrlap), melyet évfolyamonként a tanulók életkori sajátosságaihoz igazítottunk. A tesztben információkat kellett a tanulóknak megkeresni böngészőprogram segítségével az interneten. Pl. Magyarország legkisebb törpefalujának irányítószáma, vagy a periódusos rendszer megalkotója találkozhatott volna azzal a személlyel aki Budapesten született, Massachusettsben halt meg, orvosi és élettani Nobel-díjat kapott.
Tehát a feladatok logikus gondolkodást, célzott keresést, okos eszközhasználatot, az információk fellelését, értelmezését követelték.
A feladatok között rövid videóbejegyzések is voltak, melyek érzékeltették a digitális tér és az online zaklatás veszélyeit, felhívták a figyelmet annak káros, negatív befolyásoló tényezőire, és egyben megoldási javaslatot is közvetítettek.
Nem tantárgyi tudást mértünk, hanem a digitális világban való eligazodást, mellyel megítéljük, hogy tanulóink a körülöttünk lévő online világban hogy tájékozódnak és hogy boldogulnak.
Eredményeink: 166 tanuló készítette el a tesztet. Tanulóink teljesítményét kategóriákba soroltuk. Eszerint: haladó, gyakorlott, hozzáértő, kezdő és belépő szinteket különböztettünk meg. 

Tanulóink összteljesítménye 87%-os lett. 100%-os teljesítményt 35 tanulónak sikerült elérnie, ez a tesztet megoldók 21%-a. További 54 tanuló ért el 90% feletti teljesítményt, ez a tanulók 33%-a. Összességében diákjaink 54 %-a, több, mint a fele 90% felett teljesített. Az eredménnyel elégedettek lehetünk. Bízunk abban, hogy diákjaink helyesen, jól és magabiztosan kezelik, használják az okoseszközöket és eligazodnak a digitális tartalmak között.

Indexkép forrása:https://www.tankonyvkatalogus.hu/pdf/OH-DIG03TA__teljes.pdf Letöltés ideje: 2022.05.02.

Pályázatok

Korábbi pályázatok

Körmendi körmenet a Délvidéken
Körmendi körmenet a Délvidéken
Határtalanul
Határtalanul
Az arisztokrácia nyomában Horvátországban és Szlovéniában
Felvidéki portya Körmendről 2019
Felvidéki portya Körmendről 2019
A bányavárosok felfedezése 2018.
A bányavárosok felfedezése 2018.
Kirándulás Szlovákiába 2017.
A Délvidéken jártunk 2016.
Alpokaljától a Magas-Tátráig 2014.

Kiemelt pályázatunk

Aktív iskola

Bozsik Program

Kosárpalánta

Ökoiskola

További pályázataink

RRF-1.2.1-2021-2021-00001

„Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára”

EFOP-3.3.5-19-2020-00042

Csodaszarvas iskolai közösségi program

EFOP-3.1.5-16-2016-00001

„A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása"

EFOP-3.2.4-16-2016-00001

„Digitális kompetencia fejlesztése”

TIOP-1.1.1-07/1-2008

A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése

TÁMOP-6.1.2.A-14/1-2014-0001

„Teljes körű Iskolai Egészségfejlesztés”