olcsai444

Híreink

Eine fantastische Sprachwoche

Német nyelvi tábor Salzkammergutban

Munkaközösségünk az idei tanévben Salzburg környékére szervezte meg az idegen nyelvi tábort 2024.05.12-17.-ig. 30 lelkes, német nyelvet tanuló diák vett részt a nyelvgyakorló programon.
Szállásunk a „Haus der Begegnung” az ausztriai Gosauban, Salzkammergut csodálatos környezetében a Dachstein lábánál volt. Innen indultunk naponta a délelőtti kirándulásokra.
Jártunk a Wolfgangsee csodálatos környezetében, sétáltunk az ékszerdoboz szépségű Sankt Wolfgang városkában. Meggyőződhettünk arról, hogy a hegyek ölelte Hallstattot, a hasonló nevű tó partján, méltán nevezik Ausztria egyik legszebb településének. Jelentőségét az itt bányászott sónak is köszönheti. Bad Ischlben a Katrin-Seilbahnnal 1470 méter magasságba utaztunk az azonos nevű hegyre, ahonnan fantasztikus panoráma tárult elénk a Keleti-Alpok tavakkal és égbe törő hegycsúcsaival tarkított tájára. Foltokban még havat is találtunk, bár az hógolyózásra már alkalmatlan lett volna. Salzburg elővárosában, Hellbrunnban meglátogattuk az állatkertet, melynek bejárása, méreténél fogva, több napig is eltartott volna. Hellbrunn másik idegenforgalmi látványossága, a Kastély a vízijátékokkal nagy tetszést aratott tanulóink körében. Igaz, hogy egy kissé vizesek lettünk a legváratlanabb helyekről meginduló szökőkutak vizétől, de a kedvező időjárás hamar feledtette ezt az apró kellemetlenséget. Utolsó napunkon Mozart városában, Salzburgban indultunk felfedező útra. A Dóm-tér az óriási Dómmal, a Kapitel-tér a lovasfogatokkal és háttérben a Hochsalzenburggal felejthetetlen élményt nyújtott. Elidőztünk a város híres utcájában, a Getreidegassén, ahol az üzletek sajátságos cégérükkel hívták fel magukra a figyelmet. A 8. számú házat, Mozart szülőházát, szintén láthattuk. A „Haus der Natur” múzeumban tett látogatás igazi csemege volt a természet és a technika iránt érdeklődőknek.
 A délelőtti kirándulásokat követően Bad Ischlben, a Mittelschule 2 épületében vettek részt tanulóink anyanyelvi tanárok által tartott tanórákon. Jó hangulatban, érdekes témákról beszélgetve gyakorolhatták tanulóink a német nyelvet. A már tavalyról ismerős módszer, a „Stadtrallye” feladatsorából a csapatok Bad Ischl főbb nevezetességeit és jellegzetességeit fedezhették fel. Tanulásra a vacsorát követő naplóíráskor is nyílt lehetőség, amikor is nap eseményeit német nyelven kellett összefoglalni. A nyelvgyakorló hét célja elsősorban a német nyelv anyanyelvi környezetben való alkalmazása, a meglevő ismeretek alapján történő kommunikáció, illetve további szókincsbővítés.
Ez alkalommal is rengeteg élménnyel, információval és a használható nyelvtudást segítő ismerettel tértünk haza.
A tanulókat iskolánk 3 nevelője, Fülöpné Varga Mária, Kercsmár Jenő és Mátyásné Dankovics Éva kísérte el. Köszönet a munkájukért.

Pályázatok

Korábbi pályázatok

Körmendi körmenet a Délvidéken
Határtalanul
Az arisztokrácia nyomában Horvátországban és Szlovéniában
Felvidéki portya Körmendről 2019
A bányavárosok felfedezése 2018.
Kirándulás Szlovákiába 2017.
A Délvidéken jártunk 2016.
Alpokaljától a Magas-Tátráig 2014.

Kiemelt pályázatunk

Aktív iskola

Bozsik Program

Kosárpalánta

Ökoiskola

További pályázataink

RRF-1.2.1-2021-2021-00001

„Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára”

EFOP-3.3.5-19-2020-00042

Csodaszarvas iskolai közösségi program

EFOP-3.1.5-16-2016-00001

„A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása"

EFOP-3.2.4-16-2016-00001

„Digitális kompetencia fejlesztése”

TIOP-1.1.1-07/1-2008

A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése

TÁMOP-6.1.2.A-14/1-2014-0001

„Teljes körű Iskolai Egészségfejlesztés”